Artırılmış Gerçeklik ve Görsel Keşif: “Blippar”

27 Kasım 2015 tarihinde İstanbul Kanyon İş Merkezi’nde Türkiye Bilişim Vakfı ev sahipliği ile birlikte Blippar tanıtım toplantısı gerçekleşti.

Tanıtım toplantısına İstanbul ve Türkiye’nin ulusal çapta önde gelen bilişim firmaları ve özel sektör  temsilcileri yer aldı. İlk olarak, Blippar’ın Türkiye CEO’su olan Zehra Öney’in konuşmasıyla başlayan toplantıda; Öney: “Artırılmış Gerçeklik ve Görsel Keşif konuları Türkiye için yeni olsa da küresel olarak birçok ülkede gelişmeye devam etmektedir. 3G’nin Türkiye’ye gelmesiyle teknoloji tüketicisi olduğumuzu görmekteyiz. Son 4 yıllık süreçte hayatımıza giren Artırılmış Gerçeklik ve Görsel Keşif sosyal tüketicilik noktasında büyük bir sıçrama olarak nitelendiriliyor.” dedi. Öney konuşmasına şöyle devam etti: “ABI Research araştırma şirketin yaptığı analizlerde artırılmış sanal gerçeklik sektörü 2020 yılında 100 milyar dolarlık bir yatırım alanı haline gelecek. Günümüzde Volkswagen firması tüm üretim süreçlerinde bu teknolojiyi kullanıyor.”

Öney’in ardından söz alan küresel Blippar CEO’su Ambarish Mitra, Blippar’ı anlatan bir sunum gerçekleştirdi. Mitra yaptığı konuşmada şu noktaların altını çizdi: “2011 yılında gördüklerimizin ötesindekileri detaylandırmak vizyonuyla kurulmuş bir şirketiz. Özetleyecek olursak bugünkü başarımızı sahip olduğumuz üç felsefe ile açıklayabiliriz; 1) Gördüğümüz şeyleri biyolojik olarak açıklayabiliyoruz. Örnek olarak bir atletin koşuya başlamadan önce silah atılarak sesli bir şekilde sinyal gönderilmesi atletin algısında belirli bir hızla gerçeklik buluyor, fakat bu başlama süresini ışıklı bir görsel aracığı ile yaptığımızda atletin başlama sinyalini algılaması ve koşuya başlaması, duyarak gerçekleştirdiği algılamadan daha hızlı gerçekleşiyor. 2) Ticaret ve Doğa; Kendimize medya nedir diye sorduğumuzda birçoğumuz radyo, gazete, televizyon, yazıcı, gibi cevaplar verecektir. Pek tabi ki bu cevaplar doğru, fakat bunlardan daha büyük bir medya “ürün” olarak karşımızda. Ürünler, her firmanın her şirketin üretmiş olduğu ürünler, şekle sahip uzayda yer kaplayan ve dijital olmayan objeler, bu medyayı insanlar hem görebilir, hem dokunabilir, hem de hissedebilir. Ve bilgiyi bu ürünler aracılığı ile algılaması daha hızlı gerçekleşmekte. 3) Hiçbir zaman kelimeler yeterli değildir. Dünyanın 3/7 ‘si henüz hayatında hiçbir basılı yayın alıp ya da bir kitaba elini sürüp okumuş değil. Bu şekilde hesapladığımızda geri kalan 4/7’si ortalama bir zekaya sahip ve bunlarında çok küçük bir kısmı yüksek lisans yapma fırsatı bulan doktoralı bireyler olarak karşımızda. Hepsini geçelim bu bireyler dahi kendi anadillerindeki kelimelerin %10’unu hayatlarında henüz hiç kullanmadılar. Bu yüzden görmek bizim vizyonumuzun ve çalışmalarımızın temelini oluşturuyor.

Peki “Blippar” nedir?

Blippar, nesneleri tanımlayabilen ve artırılmış gerçeklik ile insanları dünyaya bağlayan teknolojinin ilk görsel keşif tarayıcısına dönüştürülmüş şekli olarak açıklanabilir. İnsanlar merak ettikleri bir nesneyi ya a adını hatırlayamadıkları herhangi bir meyveyi, yemeği, mekanı “blippleyerek” mobil araçlarında bu nesneler ile ilgili kapsamlı ve kategorize edilmiş bilgiye kolayca ulaşabiliyorlar.

 

Kullanıcıların uygulama hakkında meraklarını gidermek ve teknik bilgiyi anlatabilmek adına Blippard şirketi tarafından hazırlanan videolu görselini buradan izleyebilirsiniz.